91 امین سال قدرت

91 امین سال قدرت

91 امین سال قدرت

91 امین سال قدرت

علل نخاع

در این مقاله ما می خواهیم درباره سرطان نخاع صحبت کنیم. ما امیدواریم که این به نفع نگهبانان گرامی شما باشد. تومورهای ستون فقرات توده هایی هستند که در استخوان ها و رباط های ستون فقرات، نخاع یا ریشه های عصبی رشد می کنند. این تومورها می توانند غیر سرطانی (خوش خیم) یا سرطانی (بدخیم) باشند. البته، به ندرت منبع تومورهای بدخیم در خود ستون فقرات است. این تومورها معمولا از قسمتهای دیگر بدن به ستون فقرات گسترش می یابد. تمام انواع تومورها یا نخاع ممکن است موجب درد، مشکلات عصبی و گاهی فلج شود. علاوه بر این، تومور نخاعی، چه سرطانی و چه غیر سرطانی، می تواند زندگی بیمار را تهدید و باعث اختلال دائمی شود، بنابراین در چنین مواردی، ارجاع فوری به پزشک برای درمان این بیماری ضروری است.
علل نخاع

علت تومورهای پیش سرطانی ستون فقرات ناشناخته است، اما این تومورها می توانند ناشی از نقص ژنتیکی باشند. تومورهای ثانویه ستون فقرات زمانی رخ می دهد که منشا سلول های سرطانی در کلیه ها، ریه ها و قفسه سینه و به ستون فقرات گسترش یابد. علل دیگر عبارتند از:

توزیع سریع سلول های سرطانی در اعصاب، استخوان ها یا غضروف ستون فقرات

قرار گرفتن در معرض اشعه و مواد شیمیایی

وراثت (نوروفیبروماتوز تومور عصبی نخاعی است)
علائم سرطان نخاعی

علائم عمومی زیر به تومور نخاعی مربوط می شود: شایع ترین علائم عبارتند از: درد گردن یا مچ دست، مشکلات عصبی (از قبیل ضعف یا بیهوشی سینه ها یا پاها و یا تغییرات عادت های مدفوع یا ادراری). درد کانونی کانال که در صبح بدتر می شود. درد که بدتر می شود وقتی که فشار می دهید یا منطقه را به طور مستقیم در ستون فقرات لمس می کنید. درد که با استراحت حل نمی شود، و درد در شب شبانه بدتر می شود. درد کمری با علائم مانند ناراحتی شکمی، کاهش وزن غیر منتظره، حالت تهوع، استفراغ یا تب، لرز و یا لرزش
تشخیص آسیب نخاعی

ارزیابی توسط متخصص مغز و اعصاب شامل تاریخچه بیمار کامل بیمار و بررسی های فیزیکی و عصبی می شود. اگر هر گونه تومور در ستون فقرات یافت می شود (و بیمار هیچ سرطان دیگری ندارد)، معاینه کامل بر روی تمام اندام هایی که بیشتر به سرطان مبتلا هستند، انجام می شود. مدیریت یک یا چند آزمایش زیر نیز برای تشخیص:

آزمون مایع مغز و اعصاب

میلی گرم

اسکن هسته ای استخوان (تصویربرداری رادیونوکلئید)

توموگرافی  انتشار پوزیترون (PET)

رادیوگرافی نخاعی، سونوگرافی و رادیوگرافی گوارش برای غربالگری تومورها

عکس رادیولوژی ستون فقرات

MRI و سی تی اسکن برای بررسی ستون فقرات

بیوپسی
درمان سرطان گردن رحم با دارو

مواد مخدر مانند کورتیکواستروئیدها و داروهای ضد التهاب برای کاهش التهاب و تورم در اطراف نخاع تجویز می شود که می تواند ناشی از تومور، جراحی یا پرتودرمانی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.