91 امین سال قدرت

91 امین سال قدرت

91 امین سال قدرت

91 امین سال قدرت

روغن گل سرخ

روغن گل سرخ

روغن گل سرخ ،روغن گل سرخ خالص،روغن گل سرخ برای پوست صورت،روغن گل سرخ در بارداری،روغن گل سرخ برای مو،روغن گل سرخ برای صورت،روغن گل سرخ تبریزیان،روغن گل سرخ قیمت،روغن گل سرخ تقدیس،روغن گل سرخ و سرکه،خواص روغن گل سرخ برای پوست صورت،فواید روغن گل سرخ برای پوست صورت،خاصیت روغن گل سرخ برای پوست صورت

روغن گل سرخ

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد خواص روغن گل سرخ صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.خواص بی‌شمار روغن گل سرخ به خاطر اجزای موجود در آن است. این خواص شامل خاصیت نشاط‌آوری، ضدتب، ضدعفونت، ضد اسپاسم، ضد ویروسی، مسهل صفرا، ضد یبوست و … است.

روغن گل سرخ چیست

بی‌شک گل رز از زیباترین گل‌ها در تمام دنیا است و تا به امروز قصه‌ها و حکایت‌های زیادی راجع به این گل شنیده‌اید. حتماً کسی که هیچ اطلاعی از خواص آن نداشته باشد، باز هم از زیبایی آن لذت می‌برد.روغن گل رز از بخار دادن گلبرگ‌های تازه گل رز به دست می‌آید که حاوی ترکیبات بسیاری مثل سیترونلول، سیترال، کارون، استات سیترونلیل، اتانول، فارنسول، متیل اُژنول، نرول، نوتانول و … است.از تأثیرات عاطفی و روانی این گل تقریباً همه باخبریم، پس اجازه دهید از خواص پزشکی روغن گل سرخ بگوییم.

خواص روغن گل سرخ برای برفک

– روغن معطر گل سرخ درمان خوبی برای برفک است. ۱ قطره از این روغن را در مقداری روغن نارگیل رقیق کنید و آن را به صورت موضعی استعمال کنید (برای مثال برای درمان برفک واژینال- مترجم).

خواص تقویت‌کنندگی بدن و قوای جنسی روغن گل سرخ

روغن گل رز باعث تقویت لثه‌ها، ریشه موها، پوست، عضلات، روده‌ها، رگ‌های خونی، جلوگیری از ریزش موها، از بین رفتن دندان‌ها و موارد بسیار دیگر می‌شود و علاوه بر تمام این موارد قوای جنسی را نیز تقویت می‌کند.

خواص روغن گل سرخ برای زخم

– این خاصیت روغن معطر گل سرخ می‌تواند برای کسانی مفید باشد که زیاد به ظاهر خود اهمیت می‌دهند. – روغن معطر گل سرخ باعث می‌شود که جای زخم و همین‌طور علائم جوش و آبله به سرعت کمرنگ شود. – این روغن دارای خواصی است که به کاهش جای زخم‌های ناشی از جراحی، و همچنین ترک‌های پوستی مرتبط با بارداری و زایمان کمک می‌کند.

روغن گل سرخ تصفیه کننده خون

روغن گلسرخ با کمک به از بین بردن و همچنین خنثی کردن سموم، خون را تصفیه می‌کند. زمانی که خون‌ بدن تصفیه شده و عاری از سموم است، از عواقب ناگواری مثل : راش پوستی جوش زخم‌ها و همین‌طور بیماری‌های پوستی و اختلالات جدی ناشی از رادیکال‌های آزاد مانند سرطان و بیماری‌های قلبی دور می‌مانید.

خواص ضد اسپاسم روغن گل سرخ

روغن گل سرخ به طرز معجزه‌آسایی گرفتگی سیستم تنفسی، روده‌ها و سایر اعضای بدن را کاهش می‌دهد. در ضمن برای درمان کشیدگی عضلانی و درد شکم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.– این روغن به خوبی اسپاسم را در سیستم تنفسی و روده‌ها تسکین می‌دهد. به علاوه، اسپاسم عضلانی را در انواع اندام‌ها از بین می‌برد. – روغن گل سرخ همچنین به درمان تشنج، گرفتگی عضلانی، و همین­طور کشیدگی ماهیچه‌ای، کمک می‌کند.

روغن گل سرخ ضد عفونی کننده

استفاده از روغن گلسرخ ، یک روش عمدتا معطر و لوکس برای درمان تمامی زخم‌ها می باشد. تصور کنید که زخم‌ها را با روغن گل رز درمان کنید به جای این‌که از لوسیون‌های ضد‌عفونی‌کننده‌ی همیشگی استفاده کنید. استفاده از روغن گل سرخ به طور موضعی مانع از این می‌شود که زخم‌ها چرکی شوند و همچنین از ایجاد عفونت جلوگیری می‌کند.

خواص داروی اشتها آور روغن گل سرخ

روغن گل رز علاوه بر خواص بالا، اشتهاآور نیز می‌باشد. شکم را روان می‌کند، التهابات جسمی را کاهش می‌دهد و باعث عملکرد بهتر بدن و جلوگیری از ایجاد عفونت در بدن می‌شود.

خواص روغن گل سرخ برای مشکلات رحم

– روغن گل سرخ می‌تواند بسیاری از مشکلات زنانه را مانند ترشحات رحم، خونریزی، تومورها، و همچنین قاعدگی نامنظم را درمان کند. – رحم را به خوبی تمیز می‌کند و کمک می‌کند که حتی در سن بالاتر عملکرد خود را به خوبی انجام بدهد و به این ترتیب، یائسگی را به تاخیر می‌اندازد. – روغن معطر گل سرخ علائم مرتبط با قاعدگی را برطرف می‌کند، مشکلاتی مانند تغییرات خلقی، پرخوری کردن، عدم تعادل هورمونی، نفخ، خونریزی شدید و گرفتگی عضلانی.

خواص بهبود عملکرد کبد روغن گل سرخ

سلامت کبد باعث بهبود عملکرد آن می‌شود. روغن گل رز، کبد را قوی و سالم نگه می‌دارد و باعث عملکرد صحیح آن می‌شود و از عفونی شدن آن نیز جلوگیری می‌کند.– روغن معطر گل سرخ برای سلامتی کبد مفید است. – این روغن کبد را قوی نگه می‌دارد، سبب عملکرد درست آن می‌شود و عفونت را از آن دور نگه می‌دارد.

خواص روغن گل سرخ برای سلامت معده

– این روغن برای معده مفید است. معده را آرام می‌کند، التهاب را از بین می‌برد، به عملکرد درست آن کمک می‌کند و از بروز عفونت در آن جلوگیری کند. – به علاوه این روغن از بروز زخم­های معده که ناشی از تولید بیش از اندازه‌ی اسید در معده هستند جلوگیری می‌کند.

خواص ضد ویروس روغن گل سرخ

برای محافظت در برابر ویروس‌ها و یا واکسینه کردن، بهتر است از این روغن استفاده کنید. روغن گل رز از شما در برابر عفونت‌های ویروسی محافظت می‌کند.سلامت کبد باعث بهبود عملکرد آن می‌شود. روغن گل رز، کبد را قوی و سالم نگه می‌دارد و باعث عملکرد صحیح آن می‌شود و از عفونی شدن آن نیز جلوگیری می‌کند

خواص ضد تب روغن گل سرخ

بیمارانی که دچار تب بالا هستند، با این روغن می‌توانند از شر این وضعیت خلاص شوند. روغن گل رز باعث کاهش التهابات و تب می‌شود.

خواص نشاط‌ آور روغن گل سرخ

روغن رز باعث افزایش و تقویت حس خود دوستی، اعتماد به نفس، امید و قدرت روحی روانی می‌شود و با افسردگی مقابله می‌کند. افرادی که از افسردگی رنج می‌برند، بهتر است از این روغن استفاده کنند. این روغن به زندگی شما امید می‌دهد. به همین دلیل از آن در رایحه درمانی زیاد استفاده می‌شود تا القا کننده افکار مثبت و احساسات خوشایند باشد.این روغن ضد افسردگی است و خلق و خو را بهبود می‌ بخشد، و به همین دلیل مصرف آن اغلب از سوی متخصصین آروماتراپی توصیه می­شود. روغن معطر گل سرخ خالص برای تسکین اعصاب و آرام کردن سیستم عصبی استفاده می‌شود و به عنوان یک داروی مقوی برای کاهش نشانه‌های افسردگی استفاده می‌شود.

خواص ضد یبوست روغن گل سرخ

در هیچ جای دنیا هیچ دارویی مۆثرتر از روغن گل رز برای رفع یبوست نیست. این روغن بدون آنکه عوارض و خطراتی به دنبال داشته باشد، روی روده‌ها اثر می‌گذارد.

روغن گلسرخ علائم یائسگی را بهبود می‌دهد

محققان ۲۵ زن یائسه را برای ماساژ گرفتن با چند نوع روغن معطر (به عنوان مثال روغن معطر اسطوخدوس، روغن گل سرخ و روغن معطر گل شمعدانی) به طور روزانه انتخاب شدند. بعد از ۸ هفته، شرکت‌کنندگان این مطالعه که ماساژ را دریافت کرده بودند، پیشرفت قابل‌توجهی را در علائم یائسگی ( مانند گرگرفتگی ) گزارش دادند، در مقایسه با ۲۷ شرکت کننده‌ای که ماساژ نگرفته بودند.

خواص آرام‌بخشی روغن گل سرخ

روغن گل رز مثل دارویی بسیار قوی اعصاب را آرام می‌کند و باعث افزایش توان برای رویارویی با شوک‌های ناگهانی می‌شود. همچنین اختلالات ناشی از افزایش سن را کاهش می‌دهد.روغن گل سرخ به عنوان تقویت‌کننده‌ی اعصاب عمل می‌کند. این روغن به اعصاب برای کنار آمدن با شوک‌ها قدرت می‌دهد و همین‌طور از آنها در برابر اختلال ناشی از سن و آسیب‌ها محافظت می‌کند. – روغن گل سرخ مانع از لرزش دستان‌تان می‌شود و کمک‌تان می‌کند که هنگام گفتن آن جمله‌ی جادویی به دختر رویاهای‌تان، بر اضطراب‌تان غلبه کنید.

خواص روغن گل سرخ برای ریه

قرن‌هاست که روغن گل سرخ برای درمان آسم، احتقان، تب و سرفه استفاده می‌شود. برای انجام این کار عالی‌ترین روش این است که یک کاسه‌ی بزرگ را پر از آب نزدیک به دمای جوش کنید، سپس ۳ تا ۵ قطره روغن گل سرخ در کاسه بریزید. روغن گل سرخ درهنگام این‌که در آب، گرم می‌شود، بخاراتی را آزاد می‌کند که می‌توانند برای درمان مشکلات ریه‌ها و همچنین گلو به شما کمک کنند.

خواص تقویت کننده پوست روغن گل سرخ

روغن گل رز برای اولین بار در قرن دهم تقطیر شد. امروزه نیز به طور عمده عصاره گل رز در این کشور تولید می شود که برای تهیه مقدار کمی از آن به تعداد زیادی برگ گل رز نیاز است.  از روغن رز به صورت غلیظ و مخلوط شده با روغن های دیگری مانند بادام، هسته انگور و… استفاده می شود.

خواص روغن گل سرخ برای مشکلات پوستی

– گل سرخ به خاطر قدرتی که برای تسکین دادن پوست تحریک شده دارد، شناخته شده‌است. – شما می‌توانید کرم‌های موضعی یا لوسیون‌هایی بخرید که حاوی روغن گل سرخ هستند. هرچند به جای خرید آن‌ها، می‌توانید قبل از استفاده از کرم صورت‌تان، چند قطره از این روغن را در آن بریزید.

خواص روغن گل سرخ برای خارش بدن

– یک قطره روغن معطر گل سرخ و یک قطره روغن اسطوخودوس را به ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن حامل اضافه کنید و ترکیب حاصل را در منطقه‌ی مورد نظر استعمال کنید. – می‌توانید کمی روغن نعناع فلفلی به روغن گل سرخ اضافه کنید و برای تسکین هر گونه خارش یا سوختگی روی پوست از آن استفاده کنید.

خواص مسکنی روغن گل سرخ

روغن معطر گل سرخ برای مهارتی که در تسکین درد دارد، معروف است. به همین دلیل است که به طور گسترده‌ای برای درمان سردرد، درد عضلانی، و حتی آرتریت ( التهاب مفاصل ) استفاده می‌شود. منطقه‌ی مورد نظر را با روغن گل سرخ ماساژ بدهید. البته می‌توانید از حمام بخار با استفاده از این روغن برای تسکین درد روماتیسم استفاده کنید. ویژگی ضد التهابی روغن معطر گل سرخ سبب شده که داروی خوبی برای مقابله با درد ناشی از رگ به رگ شدن و همچنین درد مفاصل باشد.– استفاده از گل سرخ به شیوه‌ی کمپرس گرم یا سرد می‌تواند به درمان درد ناشی از تورم، رگ به رگ شدگی و گرفتگی کمک کند. – صرف نظر از این‌که از آب گرم یا سرد به عنوان کمپرس استفاده می‌کنید، قبل از این‌که یک پارچه یا چیز دیگر را در آب فرو کنید، چهار تا شش قطره روغن گل سرخ را به آن اضافه کنید.

خواص روغن گل سرخ برای افسردگی پس از زایمان

– در صورتی که روغن معطر گل سرخ به صورت آروماتیک استفاده شود، ‌فوایدی برای دستگاه کناره‌ای دارد. – می‌توانید کمی از این روغن را در قسمت بالای قلب به طور روزانه مالش دهید، سپس عطر آن را با بو کردن دست‌تان استنشاق کنید، یا می‌توانید آن را در دستگاه بخور بریزید تا عطرش در فضا پخش شود.

روغن گل سرخ قابض است

این روغن دارای خواص قابض است، لثه‌ها و ریشه‌ی موها را تقویت می‌کند، و در عین حال به بهبود رنگ پوست و سفت شدن آن کمک می‌کند. خواص این روغن مانع بروز مشکلات زودهنگام دندان و مو، از دست دادن استحکام روده، چین و چروک و شل شدن ماهیچه‌های ناحیه‌ی شکم و سایر اندام‌ها در اثر پیری می‌شود.

بیشتر بخوانید : روغن شاهدانه ♥ روغن هسته انگور ♥ روغن مورد ♥ روغن جوانه گندمروغن زیتون

آبسه مغزی

آبسه مغزی

آبسه مغزی ،آبسه مغزی در کودکان،آبسه مغزی ویکی پدیا،آبسه مغزی یا اپی دورال،آبسه مغزی علایم،آبسه مغزی Ppt،آبسه مغزی و درمان آن،آبسه مغزی طب سنتی،آبسه مغزی و درمان،درمان ابسه مغزی،علائم آبسه مغزی در کودکان،درمان آبسه مغزی در کودکان،درمان آبسه مغزی یا اپی دورال،علائم آبسه مغزی یا اپی دورال،آبسه مغزی علائم،علائم آبسه مغزی چیست

آبسه مغزی

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد آبسه مغزی و علت و درمان آن صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.آبسه مغزی تجمع چرک ناشی از یک عفونت باکتریال در مغز یا خارجی‌ترین لایه از سه لایه غشایی است، که مغز و نخاع را می‌پوشانند.

آبسه مغزی چیست

آبسه مغز تورم پر از چرک در مغز ناشی از یک عفونت است یعنی باکتری ها و قارچ ها وارد بافت مغز می شود. از سه طریق آبسه مغزی بوجود می آید که عبارت است از: عفونت در بخشی از جمجمه، از جمله عفونت گوش ، سینوزیت یا آبسه دندان به طور مستقیم به مغز وارد میشود.عفونت در بخشی از بدن ، مانند ذات الریه عفونت ریه، گسترش به مغز از طریق خون و آسیب شدید به سر، که به جمجه شکاف میزند و از طریق شکاف وارد مغز میشود.آبسه مغزی به تجمع چرک و سلولهای سفید خون و باکتریها و سایر سلولهای ایمنی در بافت مغزی می گویند که اغلب منشاء قارچی یا باکتریایی دارد.

آشنایی با آبسه مغزی

عفونت باکتریایی علت شایع آبسه در مغز افراد سالم است. آبسه‌های قارچی مغز معمولاً در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف رخ می‌دهد. در این بیماری عفونت باعث می‌شود مغز به دلیل تجمع سلول‌های چرکی و مرده، متورم گردد. آبسه مغز با ورود قارچ‌ها، ویروس‌ها و یا باکتری‌ها به مغز از طریق یک زخم در سر یا عفونت در جایی دیگر از بدن ایجاد می‌شود. طبق تحقیقات، بالغ بر 20 تا 50 درصد از کل موارد آبسه مغزی، ناشی از عفونت بخش‌های دیگر بدن است. عفونت قلب و ریه در میان شایع‌ترین علل آبسه مغزی هستند. با این حال، آبسه مغزی ممکن است از عفونت گوش، سینوس و یا حتی آبسه یک دندان آغاز شود.

علائم آبسه مغزی چیست

علایم‌ زیر به‌ تدریج‌ در عرض‌ چند ساعت‌ ظاهر می‌شوند. این‌ علایم‌ شبیه‌ علایم‌ تومور یا سکته‌ مغزی‌ هستند:

درد در پشت‌ و کمر، در صورتی‌ که‌ عفونت در غشای‌ پوشاننده‌ نخاع‌ باشد

سردرد

تهوع‌ و استفراغ

ضعف‌، بی‌حسی‌ یا فلج‌ در یک‌ طرف‌ بدن‌

راه‌ رفتن‌ نامنظم‌

تشنج

تب

منگی‌، گیجی‌، یا حالت‌ هذیانی‌

مشکل‌ در صحبت‌ کردن‌

علل آبسه مغزی در کودکان

آبسه یک آسیب عفونی است. ممکن است در مغز آبسه در یک یا چند منطقه ایجاد شود. این وضعیت ممکن است سبب ایجاد مشکل در مغز و نخاع شود. در واقع باید گفت که آبسه مغزی یک وضعیت جدی و تهدید کننده زندگی است که باید به سرعت مورد درمان قرار گیرد. شایع ترین علل آبسه مغزی در کودکان، ویروس ها، قارچ ها و باکتری هاهستند. در این میان، باکتری ها شایع ترین علت آبسه مغزی در کودکان هستند.

نحوه ایجاد آبسه مغزی

به تجمع چرک و سلول های سفید خون و باکتری ها و سایر سلول های ایمنی در بافت مغزی، آبسه مغزی می گویند. این بیماری زمانی که یک باکتری یا قارچ قسمتی از مغز را درگیر کند، ایجاد می شود. با تشکیل آبسه در مغز دور آن یک بافت ایجاد می شود تا از گسترش آن به قسمت های دیگر مغز ممانعت کند اما این موضوع خود می تواند به شکل دیگری ایجاد خطر کند، از جمله خطراتی که این بافت ممکن است ایجاد کند می توان به تورم بافت مغز اشاره کرد که چون مغز نمی تواند گسترش یابد روی قسمت های دیگر فشار وارد می کند و می تواند عروق خونی را مسدود کند. از سه طریق آبسه مغزی بوجود می آید که عبارت است از: عفونت در بخشی از جمجمه، از جمله عفونت گوش ، سینوزیت یا آبسه دندان به طور مستقیم به مغز وارد می شود.عفونت در بخشی از بدن ، مانند عفونت ریه، گسترش به مغز از طریق خون و آسیب شدید به سر، که به جمجه شکاف میزند و از طریق شکاف وارد مغز می شود. در بچه ها عفونت هایی مانند عفونت روده و دندان می تواند عامل آبسه مغزی در آنها باشد.

آبسه مغزی یا عفونت مغزی

به تجمع چرک و سلول های سفید خون و باکتری ها و سایر سلول های ایمنی در بافت مغزی، آبسه مغزی می گویند. این بیماری تجمع چرک ناشی از یک عفونت باکتریال در مغز یا خارجی ترین لایه از سه لایه غشایی است، که مغز و نخاع را می پوشانند. آبسه مغزیزمانی که یک باکتری یا قارچ قسمتی از مغز را درگیر کند، ایجاد می شود.آبسه مغزی با تشکیل آبسه در مغز دور آن یک بافت ایجاد می شود تا از گسترش آن به قسمت های دیگر مغز ممانعت کند اما این موضوع خود می تواند به شکل دیگری ایجاد خطر کند، از جمله خطراتی که این بافت ممکن است ایجاد کند می توان به تورم بافت مغز اشاره کرد که چون مغز نمی تواند گسترش یابد روی قسمت های دیگر فشار وارد می کند و می تواند عروق خونی را مسدود کند.

علل آبسه مغزی

منشأ اولیه عفونت باکتریایی، که موجب بروز آبسه مغزی(اپی‌دورال) می‌شود را اغلب نمی‌توان یافت. ولی سه علت زیر، از شایع‌ترین آنها هستند: عفونتی که از جمجمه، به درون آن گسترش می‌یابد، مثلاً استئومیلیت(عفونت استخوان و مغز استخوان)، ماستوئیدیت(عفونت زایده ماستوئید در پشت گوش)، یا سینوزیت(عفونت سینوس‌ها). عفونتی که به دنبال شکستگی جمجمه آغاز می‌شود و گسترش می‌یابد. عفونتی که از سایر بخش‌های بدن که دچار عفونت شدند(مثلاً ریه‌ها، پوست، یا دریچه‌های قلب)و از راه خون گسترش می‌یابد.

آبسه مغزی و مراجعه به پزشک

هر گونه علائمی که نشان می دهد مشکلی در مغز و سیستم عصبی وجود دارد باید توسط پزشک بررسی شود. این علائم عبارتند از: 1- لکنت زبان 2-ضعف عضلانی یا فلج 3-تشنج در فردی که سابقه آن را ندارد علائمی که نشان می دهد عفونت وخیم تر شده است، مثل تب و استفراغ، باید بلافاصله توسط پزشک بررسی شود.

علل آبسه مغزی چیست

منشأ اولیه عفونت باکتریایی، که موجب بروز آبسه مغزی (اپی‌دورال) می‌شود را اغلب نمی‌توان یافت؛ ولی سه علت زیر، از شایع‌ترین آنها هستند: عفونتی که از جمجمه، به درون آن گسترش می‌یابد، مثلاً استئومیلیت(عفونت استخوان و مغز استخوان)، ماستوئیدیت(عفونت زایده ماستوئید در پشت گوش)، یا سینوزیت(عفونت سینوس‌ها). عفونتی که به دنبال شکستگی جمجمه آغاز می‌شود و گسترش می‌یابد. عفونتی که از سایر بخش‌های بدن که دچار عفونت شدند (مثلاً ریه‌ها، پوست، یا دریچه‌های قلب) و از راه خون گسترش می‌یابد.

عوامل افزایش دهنده خطر آبسه مغزی

صدمه به سر

وجود یک بیماری، که مقاومت بدن را کاهش داده باشد (به خصوص دیابت)

بروز یک عفونت، به خصوص در اطراف بینی، چشم‌ها و صورت

عاملی که دستگاه ایمنی بدن، را (به علت بیماری (مثلاً ایدز) یا داروها) سرکوب کرده باشد.

تزریق وریدی مواد مخدر

پیشگری آبسه مغزی

در صورت بروز هر گونه عفونت در بدن به پزشک مراجعه کنید، به خصوص اگر عفونت در اطراف بینی یا صورت باشد (مثلاً عفونت گوش یا آبسه دندان). با مراجعه زود هنگام می‌توان از گسترش عفونت جلوگیری کرد. در هر گونه فعالیتی که خطر صدمه رسیدن به سر وجود دارد، از کلاه ایمنی و سایر وسایل حفاظتی استفاده نمایید.

اصول کلی در درمان آبسه مغزی

آزمایش‌های تشخیصی ممکن است شامل موارد زیر باشند: آزمایش خون، آزمایش مایع نخاع، نوار مغز، سی‌تی‌اسکن، عکس‌برداری از جمجمه نیاز به مراقبت ویژه وجود دارد. درمان طبی یا جراحی بستگی به محل آبسه دارد. معمولاً احتیاج به دادن آنتی‌بیوتیک و نیز جراحی برای تخلیه آبسه‌است. سایر درمان‌هایی که ممکن است لازم شوند عبارت‌اند از مایعات داخل وریدی و تهویه مکانیکی

داروها در درمان آبسه مغزی

آنتی‌بیوتیک برای ۶-۴ هفته جهت مبارزه با عفونت

داروهای ضد تشنج برای پیشگیری از بروز حملات تشنجی

کورتیکواستروییدها برای کاهش تورم مغزی پس از عمل جراحی

عوامل خطر آبسه مغزی چیست؟

سیستم ایمنی ضعیف به دلیل HIV یا ایدز

سرطان و دیگر بیماری‌های مزمن

بیماری قلبی مادرزادی

آسیب شدید به سر

مننژیت

داروهای سرکوب کننده ایمنی، مانند داروهای مورد استفاده در شیمی درمانی

عفونت مزمن سینوس یا گوش میانی

روشها‌ی تشخیصی آبسه مغزی

بسیاری از علائم آبسه مغزی شبیه بیماری‌ها یا دیگر مشکلات سلامت است. اگر دچار هر یک از علائم آبسه مغزی هستید، بلافاصله به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. شما به احتمال زیاد نیاز به یک معاینه عصبی خواهید داشت. این آزمایشات می‌تواند هرگونه افزایش فشار داخل مغز ناشی از تورم را نشان دهد. همچنین سی‌تی اسکن و ام آر آی می‌تواند برای تشخیص آبسه مغز مورد استفاده قرار گیرد.

درمان آبسه مغزی با جراحی

اگر آبسه مغزی شما بزرگ‌تر از 2 سانتی‌متر باشد، معمولاً تخلیه چرک از آبسه لازم است. با این حال، هنوز هم به یک دوره آنتی بیوتیک بعد از عمل جراحی نیاز دارید. جراحی باید در موارد بسیار شدید انجام شود، یعنی زمانی که آبسه باعث افزایش خطرناک فشار در مغز می‌شود. پزشک ممکن است جراحی را به عنوان بهترین گزینه در موارد زیر به شما توصیه کند: آبسه مغز در معرض خطر پارگی در داخل جمجمه باشد. آبسه مغز حاوی گازهایی باشد که گاهی اوقات توسط باکتری تولید می‌شود.

درمان آبسه مغزی با جراحی آسپیراسیون

کشیدن آب مغز شامل یک سی‌تی‌اسکن برای شناسایی محل آبسه و سپس ایجاد یک سوراخ کوچک در جمجمه است. سپس چرک آبسه تخلیه و سوراخ بسته می‌شود. آسپیراسیون سوزنی حدود یک ساعت به طول می‌انجامد. عمل آسپیراسیون باز و اکسیزیون معمولاً با استفاده از یک عمل جراحی موسوم به کرانیوتومی انجام می‌گیرد.

درمان آبسه مغزی با جراحی کرانیوتومی

اگر آسپیراسیون سوزنی برای آبسه مغز مؤثر نباشد یا آبسه مجدداً عود کند، عمل کرانیوتومی ممکن است توصیه شود. در طول عمل کرانیوتومی، جراح یک بخش کوچک از موهای سر را تراشیده و یک قطعه کوچک از استخوان جمجمه را برای دسترسی به مغز جدا می‌کند. سپس چرک آبسه تخلیه شده و یا آبسه کاملاً برداشته می‌شود. ممکن است این عمل با هدایت سی‌تی‌اسکن انجام شود تا جراح با دقت بیشتری موقعیت آبسه را شناسایی کند. زمانی که آبسه برداشته شد، تکه استخوان‌ جمجمه به جای خود برمی‌گردد. این عملیات معمولاً سه ساعت به طول می‌انجامد که شامل ریکاوری بعد از بی‌هوشی عمومی است. پس از درمان آبسه مغزی، شما احتمالاً برای چند هفته در بیمارستان بستری خواهید شد تا بدن‌تان در حین روند بهبودی تحت مراقبت قرار گیرد. همچنین تعدادی سی تی اسکن باید انجام دهید تا پزشک اطمینان یابد که آبسه مغزی شما به طور کامل برطرف شده است. بیشتر افراد به 6 تا 12 هفته استراحت در خانه نیاز دارند تا بتوانند به کار یا تحصیل خود بازگردند. پس از درمان آبسه مغزی، از انجام هرگونه ورزش‌ پربرخورد که در آن خطر آسیب به جمجمه وجود دارد، مانند بوکس، راگبی یا فوتبال اجتناب کنید.

کودکان در معرض آبسه مغزی

– بیماری قلبی از زمان تولد مادرزادی

– مننژیت

– بیماری های طولانی مدت (مزمن) گوش میانی و سینوسی

– عفونت های دندان و فک ها

– عفونت های صورت ، سر و پوست

– آسیب سر یا شکستگی جمجمه

– سیستم ایمنی ضعیف شده ناشی از داروها یا شرایط بهداشتی مانند اچ آی وی

علائم آبسه مغزی در کودک

تب

خواب آلودگی یا هشیاری کمتر از حد طبیعی

افزایش تحریک پذیری

گریه های شدید

تغذیه ضعیف

استفراغ پروژکتیک

تشنج

علائم در کودکان بزرگتر می تواند شامل:

تب

شکایت سردرد شدید

تهوع و استفراغ

تغییرات در شخصیت یا رفتار

تغییرات در گفتار

مشکلات راه رفتن

تشنج

داروهای آبسه مغزی

ترکیبی از درمان  دارویی با طیف گسترده ای از پوشش دهی پاتوژن ها، برای باکتری هوازی و بی هوازی، تجویز می شود.

عوامل پیشگیری کننده در درمان دارویی عبارتند از:

– در سینوزیت: اوتیس، ماستوئیدیت وترکیب مترونیدازول یا آمپی سیلین-سولباکتام

– در عفونت دندان : پنی سیلین به همراه مترونیدازول یا آموکسی سیلین-سولباکتام

– در عفونت های ریوی : پنسیلین به همراه مترونیدازول و یک سولفونامید (برای عفونت های نوکاردیا)

– در بیماری های مادرزادی قلبی: سفالوسپورین نسل سوم با مترونیدازول یا آمپی سیلین-سولباکتام

– مصرف داروهای تزریقی- نافیلین یا وانکومایسین به همراه cefepime یا ceftazidime

– ترومای نفوذی – وانکومایسین به علاوه نسل سوم سفالوسپورین

در عوارض مننژیت در نوزادان و کودکان: نسل سوم سفالوسپورین، آمپی سیلین و وانکومایسین

در نوزادان : نسل سوم سفالوسپورین و آمپی سیلین

در بیماران مستعد و یا آسیب پذیر با ایمنی پایین: مترونیدازول، ونکوماسین ،سفالوسپورین

به طور کلی در درمان دارویی آبسه مغزی ، ونکوماسین ممکن است لازم باشد. جایگزین های ونکومایسین عبارتند از: لینزولید، تریموتریم سولفامتوکسازول و داپتومایسین.

درمان آبسه مغزی با داروهای گیاهی

شاید داروهای گیاهی به تنهایی در درمان آبسه مغزی موثر نباشند، اما ممکن است به عنوان درمان طبیعی، در بهبود عملکرد مناسب بدن، موثر باشند. این روش شامل بهبود جریان مایع لنفاوی، متابولیسم بدن و همچنین گردش خون است. هنگامی که این توابع بهبود یابند، تلاش برای جوانسازی مغز صورت می گیرد. مطالعات بسیاری وجود دارد که اثرات گیاهان را در بهبود ضایعات، آسیب ها و آبسه و عفونت مغزی، به اثبات رسانده اند. در درمان گیاهی می توان از چای سبز، ویتامین E ، سبزیجات، میوه و دانه های کامل استفاده کرد.

فعالیت حین آبسه مغزی

هنگامی که در بیمارستان هستید نیاز به استراحت در تخت دارید. پس از طی دوران نقاهت ۳-۲ هفته‌ای، به هر اندازه که قدرت بدنی و احساس خوب بودن به شما اجازه می‌دهد، فعالیت داشته باشید.به هنگام بستری در بیمارستان، امکان دارد تزریق مایعات داخل وریدی ضروری باشد. پس از درمان، یک رژیم عادی و متعادل داشته باشید.

بیشتر بخوانید : آبسه گلو چیست ♥ آبسه ریه در کودکان ♥ سکته مغزی و کما ♥ سرطان مغز از ارشادآبسه دهان درمان

درد عضلات

درد عضلات

درد عضلات ,درد عضلات بعد از تمرین بدنسازی,درد عضلات دست,درد عضلات گردن,درد عضلات پا,درد عضلات قفسه سینه,درد عضلات کمر,درد عضلات ران پا,درد عضلات واژن در بارداری,درد عضلات پشت,درد عضلانی بعد از تمرین بدنسازی,علت درد عضلات بعد از تمرین بدنسازی

درد عضلات

توضیحاتی در مورد درد عضلات

وقتی نوبت به درد عضلانی می رسد، به طور کل دو نوع درد داریم: یک درد هست که قابل تحمل است و می توانید با آن کنار بیایید و درد دیگری هم هست که به هیچ وجه نباید نادیده اش بگیرید. اگر نتوانید این دو موقعیت را از هم تشخیص دهید، ممکن است خیلی برایتان مشکل ساز شود چون آسیبدیدگی هایی هست که اگر بطور مداوم تشدید شوند، مطمئناً نیاز به زمان استراحت طولانی مدتی پیدا می کنند. یاد گرفتن تفاوت این دو درد، به خصوص اینکه بفهمید برای چه دردهایی باید احساس خطر کنید، به شما کمک می کنند همچنان به تمریناتتان ادامه دهید و از آسیبدیدگی ها هم دور بمانید.درد عضلانی که با تاخیر شروع میشود Delayed Onset Muscle Soreness DOMS همان است که روز بعد از یک فعالیت سنگین بدنی شما را با درد شدیدی از خواب بیدار میکند. شروع این درد 48-24 ساعت بعد از انجام فعالیت بدنی است. وقتی شما فعالیت بدنی را انجام میدهید که فشاری بیش از حد به عضلات شما وارد میکند و عضلات شما آنقدر قوی نیستند که تحمل فشار وارده را بکنند فیبرهای عضلانی آن کشیده شده و پارگی های میکروسکوپی در آن ایجاد میشود. این آسیب ها موجب میشوند تا یکی دو روز بعد از فعالیت ذکر شده به علت التهاب و آزاد شدن مواد شیمیایی مولد درد در محل، فرد دچار درد عضلانی شود. راه پیشگیری از این وضعیت رعایت دو نکته اساسی است. اول اینکه قبل از شروع هر فعالیت ورزشی و یا فعالیت سنگین بدنی باید نرمش های کششی را به اندازه کافی انجام داد تا فیبرهای عضلات و تاندون ها و رباط های اطراف مفصل بلندتر شده و قابلیت انعطاف بیشتری پیدا کنند و دوم اینکه شدت و مدت هر فعالیت ورزشی جدید را باید بتدریج افزایش داد تا بدن فرصت کافی را برای تطبیق دادن خود به آن داشته باشد. 

درمان درد عضلات

در مواردی که درد عضلات بدنبال فعالیت بدنی شدید ایجاد شده است اقدامات زیر معمولا میتواند در کاهش شدت درد موثر واقع شود استراحت و کاهش فعالیت های بدنی استفاده از استامینوفن و یا داروی ضد التهاب مانند ایبوپروفن سرد کردن محل درد در 72-24 ساعت اول و پس از آن استفاده از گرمای موضعی انجام نرمش های کششی بعد از چند روز استراحت و سپس انجام ورزش هایی مانند راه پیمایی، شنا و دوچرخه سواری استراحت و خواب به اندازه کافی و استفاده از روش های ریلاکسیشن مانند یوگا و مدیتیشن با این حال وقتی که شدت درد زیاد بوده و یا علت آن مشخص نباشد، درد بیش از سه روز طول بکشد و یا علائمی از عفونت وجود داشته باشد باید حتما به پزشک مراجعه کرد.

علت درد عضلات

درد عضلات یا میالژی Myalgia درد شایعی است که تقریبا هر کسی آن را تجربه کرده است. ممکن است خفیف یا بسیار شدید و غیر قابل تحمل باشد. معمولا در عرض چند روز خوب میشود ولی گاهی اوقات ممکن است ماه ها به طول انجامد و در هر جایی از بدن از گردن تا کمر، ران، ساق بازو و یا حتی دست دیده میشود. درد عضلات در غالب اوقات به علت استفاده بیش از حد از آن در حین کار یا ورزش و یا بدنبال ضربه به عضله و یا کشیدگی آن بوجود میاید. این درد ممکن است در حین فعالیتی که آن را بوجود آورده شروع شود و یا بعد از مدتی پدید آید.

درمان درد عضلات بین دنده ای

عروق و اعصاب بین دنده ای (intercostal) در فضاهای بین دنده ای قرار دارند و به محتویات این فضاها پوست ناحیه مجاور خون رسانی و عصب دهی می کنند. موارد استفاده: بلاک اعصاب بین دنده ای برای درمان درد و تشخیص منشا آن در قفسه سینه و قصمت بالایی شکم کاربرد دارد. این بلاک به همراه بی حسی موضعی می تواند ابزار تشخیصی برای کشف منشا دردهای قفسه سینه و قسمت یالایی شکم استفاده شود. اگر مشکوک به تخریب عصب بین دنده ای باشیم، این تکنینک برای تشخیص میزان ازکارافتادگی حرکتی و حسی استفاده می شود. بلاک عصب بین دنده ای به همراه بی حسی موضعی می تواند برای کنترل دردهای حاد مانند شکستگی های دنده، هرپس زوستر حاد و درد ههای سرطانی مورد استفاده قرار گیرد تا با درمان های دارویی و جراحی منشا درد درمان شود.

درمان درد عضلات بعد از ورزش

کوفتگی پس از ورزش این تصور را در شما پدید می‌آورد که یک جلسه‌‌‌‌ی عرق کردن با کیفیت داشته‌اید. ولی کوفتگی همیشه به این معنا نیست که بعد از آن اندام‌تان خیلی عالی خواهد شد. اغلب اوقات، هنگامی احساس کوفتگی می‌کنیم که عضلات بی‌تحرکمان که قبلا هیچ گاه از آن‌ها استفاده نکرده بودیم، درگیر شوند. حتی اگر خوش اندام هستید، کلاس ورزشی جدید یا تمرین ورزشی جدید که بدن‌تان به آن عادت ندارد باعث می‌شود تا چند روز درد بکشید. پاتریک والش فیزیوتراپیست، مالک و مدیر کلینک پزشکی شیفت در نیویورک اذعان می‌دارد که: “کوفتگی بدن ناشی از پارگی‌های ریزی در عضلات است.” متخصصان پیش از این تصور می‌کردند، کوفتگی از علائم ساخت اسید لاکتیک در مفاصل است، “ولی بعدها متوجه شدند وقتی شما فعالیتی انجام می‌دهید که مدت‌هاست انجام نداده‌ا‌ید ، پارگی‌‌های ریزی در عضلات شما رخ می‌دهد”، همین پارگی‌ها عامل دردیست که بعد از یک دویدن فوق‌العاده طولانی و یک کلاس ورزش گروهی جدید احساس می‌کنید. والش تاکید می‌کند که بهترین راه خلاص شدن از دردهای عضلانی، در وهله‌ی اول جلوگیری از وقوع آن است. وی اضافه می‌کند: ” همیشه اول نرمش کنید تا بدن‌تان گرم شود، اینگونه حرکات در فیزیوتراپی و آموزش شخصی به حرکات آمادگی موسوم هستند.” به جای انجام حرکات کششی که اگر به صورت درجا باشد حقیقتا مانع از عملکرد سریع شما می‌شود، بهتر است خودتان را از نظر ذهنی و جسمی برای ورزش آماده کنید. حرکاتی برای گرم نمودن ماهیچه‌ها انجام دهید. به عنوان مثال اگر قرار است بسکتبال بازی کنید، حرکاتی پهلو انجام دهید تا پاها و باسن‌ شما گرم شود. اگر پس از تعطیلات، دوباره به روال ورزش برگشته‌اید یا تمرین جدیدی را امتحان کرده‌اید که موجب کوفتگی عضلاتتان شده، این روش‌ها را امتحان کنید تا موجب التیام کوفتگی‌ها‌ و کوتاه شدن زمان استراحت‌تان گردد.

درد عضلات دست

گرفتگی عضلات معمولا با درد همراه است؛‌ ولی به ندرت علت خاص و نگرا‌ن‌کننده ای دارد. موضوع در مورد گرفتگی دست کمی متفاوت است و می‌تواند نشانه‌ای از کم‌آبی بدن، آسیب عصبی و حتی بارداری باشد. مهمترین علل گرفتگی عضلات دست عبارتند از: 1-استفاده بیش از حد از عضلات دست استفاده بیش از حد عضلات در فعالیت‌های تکراری و نگه داشتن دست در یک موقعیت خاص برای مدت طولانی، فشار عصبی زیادی به عضلات وارد می کند و می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات دست شود. نوشتن، تایپ کردن و فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری می‌تواند منجر به خستگی عضلات و برهم‌خوردن تعادل الکترولیتی و درد عضلات شود. 2-کمبود مواد مغذی کمبود ویتامین D، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و روی مهمترین دلیل گرفتگی عضلات دست هستند که با رژیم غذایی مناسب برطرف می‌شوند. 3- مشکلات عصبی هرگونه آسیب به اعصاب می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات شود. اختلالات اعصاب محیطی نیز از دلایل گرفتگی عضلات است. 4- گردش خون ضعیف گردش خون ضعیف می‌تواند منجر به کاهش دمای دست و انگشتان دست و پا شود و در این اندام‌ها گرفتگی ایجاد کند. 5- کم‌آبی بدن کم‌آب بدن یکی از مهمترین دلایل گرفتگی عضلات است. نوشیدن الکل و کار و فعالیت در گرما بدون نوشیدن آب کافی می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات شود. 6- شیوه زندگی ناسالم مصرف الکل، خواب ضعیف، رژیم غذایی نامناسب و مصرف داروهای خاص مانند دیورتیک از جمله مواردی هستند که می‌توانند باعث ایجاد گرفتگی شوند. 7-بارداری گرفتگی عضلات در دوران بارداری بسیار شایع است و کمبود کلسیم می‌تواند زنان باردار را در معرض اسپاسم قرار دهد.

درد عضلات گردن

اگر به طور ناگهانی، مخصوصاً هنگام اسکات زدن با وزنه های خیلی سنگین، در ناحیه سر احساس درد کردید، بلافاصله دست نگهدارید و نگاهی به فرم حرکتتان بیندازید. این درد که نباید از آن غافل شوید، می تواند درنتیجه اورلود رگ های خونی به خاطر فشار تمرین باشد یا اینکه یکی از عضلات درگیر در برخورد با فشار و استرس وارده از طرف وزنه ها، مشکل دارد. اگر شما هم از جمله بدنسازانی هستید که در حرکت اسکات با وزنه های شدیداً سنگین کار می کنید، اطمینان یابید که حین حرکت نگاهتان رو به جلو باشد و عضلات شانه و گردن را کاملاً شل و آزاد نگه دارید. اگر حالتتان به اینصورت نباشد، ممکن است مقداری از فشار وزنه ها روی گردن و سر وارد شده و باعث درد جدی در این ناحیه شود.

درد عضلات پا

درد پا می تواند دائمی یا متناوب باشد، ناگهانی یا به تدریج بوجود می آید و کل پا یا ناحیه ای موضعی مثل ساق پا یا ران پا را تحت تاثیر قرار می دهد. پا درد می تواند انواع مختلفی داشته باشد از جمله شدید، حاد، همراه با سوزش و آزاردهند. بعضی از انواع درد پا صرفا آزاردهنده هستند، اما دردهای شدیدتر پا بر توانایی شما در راه رفتن یا انداختن وزن بدن بر روی پای شما تاثیر گذار هستند. گاهی آنها به صورت پا درد شبانه و یا درد لگن تا پاها نیز بروز می کنند.

درد عضلات قفسه سینه

حدود نیمی از مواردی که با درد قفسه سینه به اورژانس مراجعه می کنند دچار درد قلبی نمی باشند. بسیار از این بیماران مبتلا به درد های عضلانی اسکلتی می باشند که با درمانهای طب فیزیکی درمان می شوند. سایر علل درد سینه غیر قلبی ، مشکلات مری و معده ، مشکلات روحی و مشکلات ریوی است. متاسفانه بسیاری از این بیماران درمان مناسبی دریافت نمی کنند. در مقاله ای که اخیرا توسط دکتر رئیسی و دکتر احدی و همکاران منتشر شده به یکی از موارد نادر این حالت اشاره شده است. بیماری که شش ماه از درد سینه رنج می برد تومر نخاعی خوش خیم تشخیص داده شد و پس از جراحی کاملا بهبود یافت.

درد عضلات کمر

بااینکه همیشه باید مراقب هر نوع درد کمر که برایتان اتفاق می افتد باشید، وقتی درد آن مستقیم و شدید باشد، باید بلافاصله دست از تمرین بکشید چون این مورد یکی از حادترین دردهایی است که به هیچ وجه نباید نادیده بگیرید. درد تند و تیز معمولاً نشانه ای آشکار است که مشکلی در بدنتان اتفاق افتاده و علت آن ممکن است جابه جا شدن دیسک یا وارد شدن فشار روی عصب باشد. اگر تعداد بالایی لیفت انجام داده اید که نیاز به بالا بردن وزنه بالای سرتان داشته است (مثل وزنه برداری یکضرب، پرس سرشانه و از این قبیل) پس فشار زیادی روی استخوانهای مهره ها وارد کرده اید. از جمله اصلاحاتی که باید صورت دهید، تغییر طرز قرارگیریتان است چون ممکن است حرکت را در حالتی انجام داده باشید که ستون مهره ها خارج از تراز رفته باشد که موجب درد عمیقی در بدن می شود. دراولین فرصت به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا ببینید کمرتان تا چه میزان آسیب دیده است و قبل از اینکه دوباره به سراغ وزنه ها بروید، حتماً مشکلتان را برطرف کنید. یادتان باشد درصورت داشتن چنین مشکلی به هیچ عنوان به تمرین ادامه ندهید، چون کوچکترین مشکلی که برای ستون مهره هایتان اتفاق بیفتد، سایر نقاط بدنتان هم در معرض آسیبدیدگی جدی قرار می گیرند.

درد عضلات ران پا

دلایل پا درد و علت درد کشاله ران می توان به موارد زیر اشاره کرد: گرفتگی عضلات: علت اصلی پا درد گرفتگی یا اسپاسم عضلانی است. خستگی عضلانی، کم شدن آب بدن و بعضی از داروها مثل داروهای ادرار آور و استاتین منجر به گرفتگی عضلانی و درد پا می شوند. آسیب دیدگی: پادرد همچنین اغلب نشان دهنده نوعی آسیب دیدگی است. این آسیب دیدگی ها از قرار زیر هستند: کشیدگی عضله و درد کشاله ران التهاب تاندون درد ساق پا (دردی که پس از استفاده بیش از حد در قسمت پایین ساق پای خود تجربه می کنید) شکستگی تنشی استخوان از جمله بیماری هایی که منجر به پا درد می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد: تصلب شریان (سفت شدن شریان ها) ترومبوز سیاهرگی عمقی ( لخته خونی که با دوره های طولانی استراحت در رختخواب به وجود می آید) نقرس رگ های واریسی وجود عفونت در استخوان یا بافت های پا آسیب عصبی (اغلب در نتیجه بیماری هایی مثل دیابت ) لغزش دیسک (این وضعیت بیمار علاوه بر علت کمر درد ، علت دردکشاله ران که تا ساق پا نیز ادامه می یابد نیز میباشد.) بیماری اسگود شلاتر (صفحه رشد درشت نی در بین نوجوانان) تومورهای بدخیم در استخوان داروهای مشخص مثل کورتیکواستروئیدها تومورها یا کیست های خوش خیم (مخصوصا روی درشت نی و استخوان ران) بیماری لگ، کالو-پرتس (نکروز یا سیاه شدن سر استخوان ران در لگن بچه ها که عموما در بین کودکان و نوجوانان) لغزش سر استخوان ران (عموما در بین کودکان، مخصوصا کودکانی که اضافه وزن دارند) اضافه وزن که بطور مثال باعث پا درد در بارداری می شود .اگر تمرینات سنگین اسکات، ددلیفت یا لانگز انجام می دهید و درد بسیار شدید و ناگهانی در ناحیه کشاله های ران احساس کردید، حتماً همان لحظه دست از تمرین بکشید چون این دردی است که به هیچ وجه نباید از آن غافل شوید. این درد برحسب شدت آسیبدیدگی، می تواند یک گرفتگی عضلانی ساده باشد یا کشیدگی جدی عضلات. اگر خواستید همان حرکت را دوباره انجام دهید (مثلاً حرکت لانگز) و این درد همچنان ادامه داشت، اما با شدت کمتر، این نشانه کاملاً روشنی است که عضلات داخلی ران شما به طور جدی دچار کشیدگی شده اند. بااینکه برخی گرفتگی های عضلانی حین تمرینات سنگین انتظار می رود اما این نوع درد و کشیدگی—که تقریباً مشابه گرفتگی است—نشانه این است که چیزی به طور جدی در بدنتان مشکل پیدا کرده و برای جلوگیری از آسیبدیدگی بیشتر حتماً باید دست بکشید. اگر مشکلتان همین است، آن حرکت را متوقف کرده و سراغ تمرین بعدی بروید، البته دقت کنید که تمرین بعدیتان روی عضلاتی کار کند که دیگر روی عضله مورد نظر فشار وارد نکند. همچنین بلافاصله بعد از تمرین عضله آسیبدیده را به دقت بکشید و درصورت امکان روی آن یخ بگذارید تا اگر تورم دارد برطرف شود. چهار روز تا یک هفته به آن عضله استراحت بدهید و بعد دوباره تمرینات خود را از سر بگیرید.

درد عضلات واژن در بارداری

درد واژن در بارداری یکی از معمول ترین دردها در این دوران است . بارداری با تغییرات زیادی در بدن خانم ها همراه است و انواع و اقسام دردها را ممکن است در آنها ایجاد کند. تغییرات اندام های بدن در زمان بارداری و رشد بیشتر جنین در بدن مادر از مهم ترین دلایل این دردها در این دوران است.فال روزانه جنین در رحم مادر در حال رشد کردن است و هرچه به ماههای آخر بارداری نزدیک تر میشود چای کمتری برای حرکت در شکم مادر دارد و از سویی دیگر رحم مادر بزرگ شده و فشار زیادی به ماهیچه های اطراف آن وارد میشود که همین علائم باعث درد واژن در بارداری میشوند. در سه ماهه آخر بارداری شما درد های زیادی از قبیل درد پشت، اسیدی شدن معده، تورم پاها و درد سینه ها و … تحمل می کنید. یکی دیگر از این ناخوشی های آخر بارداری، درد واژن است . درد واژن معمولا در سه ماهه سوم بارداری رخ میدهد که به دلیل افزایش فشار در دهانه رحم است. زنانی که درد واژن را قبل از باردار شدن داشتند در زمان بارداری نیز این درد را خواهند داشت

درد عضلات

به غیر ار فعالیت های بدنی سنگین که شایعترین علت دردهای عضلات هستند این درد ها ممکن است علل دیگری هم داشته باشند که عبارتند از : مصرف بعض داروها مانند بعضی داروهای ضد فشار خون، کوکائین و بعضی داروهای ضد کلسترول مانند استاتین درماتومیوزیت، پلی میوزیت، لوپوس، ام اس اختلال الکترولیتی در بدن مانند کمبود پتاسیم یا کلسیم بدن عفونت هایی مانند آنفلوآنزا، مالاریا، پولیومیلیت، تریشین، بیماری لایم پلی میالژی رابدومیولیز سندروم کمپارتمان مزمن سندروم خستگی مزمن نارسایی عروقی اندام پورفیری

درد عضلات پشت

اشخاصی که اغلب کارهای نشسته دارند و ساکن و بی تحرک هستند حتما باید به خود استراحت داده و ساعتی یکبار از جای خود برخیزند و چند قدمی راه بروند و حتی الامکان از صندلی های نرم استفاده نمایند و فرم نشستن خود را تغییر دهند. درد پشت بدن شامل درد قسمت بالا و میانی پشت بدن، از پایین گردن تا بالای کمر را شامل میشود .امروزه به دلیل نحوه زندگی روزمره ما، درد پشت شکایتی شایع در بین بسیاری از افراد می باشد. درد پشت در واقع یک بیماری نیست، بلکه یک نشانه میباشد. نشانه ای از بد نشستن وبد ایستادن که سبب وارد ساختن فشارهای زیاد به عضلات و مهره های ناحیه پشت می شود. پشت درد انواع مختلفی دارد که بر مبنای منشاء ایجاد درد آنها را تقسیم می کنند و درمان نیز بر اساس این تقسیم بندی صورت می پذیرد و می تواند شامل ترکیبی از داروهای مسکن یا ضد التهاب، ورزش درمانی و فیزیوتراپی، انواع تزریقات مختلف در عضلات و مفاصل ناحیه پشت ( برای دیسک مهره ای پشت و آرتروز مهره های پشت) و به ندرت جراحی ( در موارد دیسک شدید ) باشد. در این صفحه به طور مفصل تر در این باره توضیح داده می شود. در این بخش سعی می کنیم شما را با علل درد پشت و راه های درمان آن آشنا سازیم. متخصصین ما در مرکز جامع طب فیزیکی و توانبخشی نشاط با تکیه بر دانش و امکانات روز دنیا سعی در ارایه بهترین خدمات تشخیصی و درمانی جهت مشکلات و شکایات ناحیه پشت را دارند.

بیشتر بخوانید : گرفتگی عضلات پا در خواب ♥ درد مفاصل انگشتان دست

خواص خیار چنبر بزرگ برای نوزاد چه خاصیتی دارد

خواص خیار چنبر بزرگ برای نوزاد چه خاصیتی دارد

خواص خیار چنبر بزرگ برای نوزاد چه خاصیتی دارد در سایت جسارت

خیار چنبر با شکل متفاوتی که دارد بسیار خوشمزه است.لازم به ذکر است که این خیار از دسته میوه هایی که استفاده از آن به نسبت خیار بوته ای کمتر است. اما خوردن آن خالی از فایده نمی باشد.خیار چنبر یا خیار زه دارای خواص بسیاری می باشد این خیار خیلی خوشمزه است ما امروز قصد داریم تا خواص خیار چنبر را برای شما دوستان عزیز توضیح دهیم.خیار چنبر یا چمبر یا خیارشنگ میوه‌ای است شبیه خیار که در واقع از گونهٔ muskmelon (با نام علمی C. melo) از خانوادهٔ طالبی است .این خیار از نظر املاح از خیار معمولی غنی تر بوده و تخمه آن مفید تر است . و تنها عیبش این است که کمی دیر عضم بوده و در بعضی ها تولید نفخ و قرقر کردن شکم می کند ویکی از مشخصاتش این است که در اراضی و آب و هوایی که دارای رادیو آکتیو زیاد باشد ُ بهتر به عمل آمده و قدش درازتر می شود و چنانچه دیدید ُ پس از جنگ جهانی دوم و نابود شدن شهر هیرو شیما در اثر بمب اتمی دراراضی دهات آن شهر خیار چنبر هایی به عمل آمد که چندین متر طول داشت .

خیار چنبر ، خواص خیار چنبر , خیار چنبر برای نوزاد , خیار چنبر در بارداری

خیار چنبر

بهتر است بدانید که طبع این خیار سرد و تر میباشد و اکثرا در فصل تابستان کشت می گردد.لازم به ذکر است که این میوه برای شفاف شدن پوست بسیار مفید است و میتوان از آن به عنوان ماسک صورت استفاده نمود . بدنیست بدانید که برای درد مفاصل این خیار را با آرد جو و روغن کنجد مخلوط نموده روی مفاصل قرار دهیدتا بهبود یابد.طبع آن سرد و تر است. این خیار ضدسرطان است. فشارخون را پایین می‎برد. ضد صفرا می‎باشد. تخم این خیار برای امراض کلیه و سنگ کلیه مفید است. برای درمان سیاتیک از ضماد خیار چنبر در محل درد گذاشته شود. تخم خیار چنبر برای مرض سوزاک مفید است. حل کننده اورات و اسید اوریک است و نقرس را درمان می کند.ادار آور است و برای رفع سوزش ادرار بسیار مفید است. خون را تصفیه می کند – ملین است – چین و چروک صورت را از بین می برد. این نوع خیار هم‌چنین دیرهضم‌تر از خیار سبز بوده و باعث نفخ شکمی می شود. مصرف آن در دفع بعضی از انواع سنگ کلیه و مثانه مفید است.

خیار چنبر ، خواص خیار چنبر , خیار چنبر برای نوزاد , خیار چنبر در بارداری

خواص خیار چنبر

لازم به ذکر است که جهت التهاب کبد و معده بعد از غذا میلگردد.برای کسانی که یرقان دارند بعد از غذا میل نمایند.جالب است بدانید که  این خیار ضد سرطان می باشد.در واقع  فشارخون را پایین می‎برد.می­گویند خیار چنبر دارای اشعه­ ی رادیواکتیو است و برای رشد آن اشعه­ی رادیواکتیو مفید است. چنانچه در شهرهای ژاپن که در اثر بمب­های اتمی منهدم گردید خیار چنبرهایی به عمل آمد که چندین متر طول داشت. معمولاً خیار چبنرهایی خوب و نیکو می­شوند که در نزدیکی آب­های معدنی کاشته شوند و حتی با آب­هی معدنی مشروب گردند. خیار چنبر به علت داشتن اشعه ­ی رادیواکتیو باعث عود کردن امراض نهانی می­شود . از این رو عده­ ای آن را موجب تب و تب نوبه می­دانند در صورتی که این میوه­ ی مفید دارای انگل نوبه نیست و فقط نوبه­ ی پنهانی را آشکار می­سازد.

خیار چنبر ، خواص خیار چنبر , خیار چنبر برای نوزاد , خیار چنبر در بارداری

خواص خیار چنبر برای نوزاد

بهتر است بدانید که برای درمان سیاتیک از ضماد خیار چنبر در محل درد گذاشته شود. لازم به ذکر است که تخم این خیار برای مرض سوزاک مفید می باشد.آب این خیار صورت را نرم و لطیف و فوق­ العاده شفاف می­نماید و برای ساختن ماسک­های زیبایی از خیار معمولی بهتر است.

خیار چنبر ، خواص خیار چنبر , خیار چنبر برای نوزاد , خیار چنبر در بارداری

خیار چنبر چیست

این خیار بسیار خاصیت دارد آن را در فصلش میل کنید.دوز مناسب آن به شرایط مختلفی از جمله سن و وضعیت سلامتی بیمار بستگی دارد. در حال حاضر اطلاعات علمی کافی برای تعیین دوز مصرفی مناسب وجود ندارد. در نظر داشته باشید که فرآورده های طبیعی الزاماً بی خطر نبوده و دوز مصرفی آن را رعایت کنید. از دستورالعمل های روی بسته پیروی کرده و با پزشک خود مشورت کنید.برای جلو گیری از نفخ این خیار می توانید از نبات داغ ُ عسل ُ عرق نعناع استفاده نمایید. این خیار دارای ویتامین ٍ – ب – آ – می باشد . خواص خیار چنبر: حل کننده اورات و اسید اورویک است و نقرس را درمان می کند. ادار آور است و برای رفع سوزش ادار بسیار مفید است خون را تصفیه می کند – ملین است – چین و چروک صورت را از بین می برد.

یشتر بخوانید : خیار ♥ گوجه فرنگی ♥ هویجبامیهکاهوکدو سبزهندوانهکدو حلواییلیمو شیرین